Hettestpanel maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Stelling van de week: ook Starbucks stopt met adverteren op sociale media

Starbucks stopt voorlopig met betaalde advertenties op alle sociale media, net als een aantal andere bedrijven, aldus NOS. De koffiegigant vindt dat er op die platforms te veel plek is voor haatzaaiende taal.

Een paar dagen geleden maakte ook Coca-Cola bekend te stoppen met adverteren op sociale media. En Unilever stopt specifiek in de Verenigde Staten met adverteren op Facebook, Instagram en Twitter. Het Nederlands-Britse bedrijf vindt dat die platforms veel meer moeten doen tegen "verdeeldheid en haatzaaiend taalgebruik in de gepolariseerde verkiezingsstrijd in de VS".

Stelling van de week: Dat grote bedrijven niet meer op sociale media adverteren, is een goede zaak.

Helaas de deelname is nog niet geopend!
Bedrijven stoppen met adverteren op social media
Eens
Oneens
Weet ik niet / geen mening
Er is momenteel 0 keer gestemd.