Resultaten van 'Hoe leven vrouwen hun leven': Doe ’s gek en wees… jezelf!
Ruim 7 op de 10 de Nederlandse vrouwen voelen zich geleefd door de orde van de dag. Ze ervaren te weinig tijd en ruimte om zichzelf te zijn. Shocking, toch?
Vijf uur. Dat is de tijd die vrouwen gemiddeld per week aan zichzelf besteden, laat onderzoek in opdracht van Jillz onder 1.888 vrouwen van 20 t/m 55 jaar zien. Twee uur doordeweeks en drie uur in het weekend, dat is niet veel. Het werk en de kinderen komen op de eerste plaats. [image name=resultaat2 format=160 align=right left=5 right=5]
Graag meer me-time
De helft van de vrouwen vindt dat ze (veel) te weinig tijd heeft om de dingen te doen die ze graag zouden willen doen. Vooral jonge vrouwen vinden dit. 65% van de vrouwen wil meer tijd aan zichzelf besteden. Meer sporten bijvoorbeeld, een dagje sauna, een studie volgen, een goed boek lezen, een middagje winkelen of gewoon lekker even helemaal niks. [image name=resultaat1 format=160 align=left left=5 right=5]
Wat zouden anderen hier wel niet van denken…
Vrouwen zouden niet alleen meer tijd willen hebben voor zichzelf, ook meer ruimte om zichzelf te kunnen zijn. Ruim driekwart doet soms dingen omdat anderen dat van haar verwachten. Twee derde vindt zelfs dat er veel van haar wordt verwacht, soms zelfs té veel.
En dan is er ook nog dat innerlijke kritische stemmetje dat zegt dat je het allemaal nog niet goed genoeg doet. Bijna 4 op de 5 vrouwen leggen de lat hoog voor zichzelf. De helft van hen voelt meer druk van zichzelf dan van de omgeving, vooral jongere vrouwen. Hadden we maar iets meer van Anouk, Floortje Dessing, Chantal Janzen of Sophie Hilbrand, denken ze. Stuk voor stuk vrouwen die hun eigen weg volgen.
Het is nog niet te laat
Al met al is driekwart van de vrouwen in Nederland tevreden met hoe ze leeft, los van wat anderen daarvan vinden. De helft van de vrouwen heeft spijt van dingen die ze niet gedaan heeft in haar leven, en het gevoel dat ze een kant heeft die bijna niemand anders heeft gezien. Maar het is nog niet te laat om hier verandering in te brengen. Doe ’s gek en wees… jezelf!
Lees op www.jillz.nl meer over Jillz en haar nieuwe campange ‘Sweet but not THAT sweet’.