Hettestpanel maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Veelgestelde vragen

Is hettestpanel.nl gratis?

Jazeker, hettestpanel.nl is volledig gratis! Je kan je gratis aanmelden en ontvangt vragenlijsten waarmee je kan sparen voor een financiële vergoeding. Maar hoe kan hettestpanel.nl dan gratis zijn? Bedrijven betalen hettestpanel.nl om onderzoeken uit te voeren onder haar leden. Hiervoor ontvangt hettestpanel.nl een vergoeding per ingevuld onderzoek. Een percentage van deze vergoeding gaat direct naar het panellid. Zo simpel is het.

Wanneer mag ik deelnemen aan hettestpanel.nl?

Iedereen die 16 jaar of ouder is mag zich aanmelden bij hettestpanel.nl. Ben je jonger dan 18 jaar, vraag dan even aan je ouders om deel te mogen nemen.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?

Je kan persoonsgegevens wijzigen door in te loggen op je hettestpanel.nl account en naar “Instellingen” te gaan. Klik hier om direct naar je instellingen te gaan.

Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Je kan persoonsgegevens wijzigen door in te loggen op je hettestpanel.nl account en naar “Instellingen” te gaan. Klik hier om direct naar je instellingen te gaan.

Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Je kan op het login-scherm op de button “Wachtwoord vergeten” klikken. Vul hier je e-mailadres in en je ontvangt via de mail een link waarmee je jouw wachtwoord kan wijzigen. Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!

Ik kan mijn wachtwoord niet resetten?

Krijg je de foutmelding: "Request error: Invalid argument: saveResponseID (error code: 400)”? Dan heeft dit te maken met jouw browser instellingen. Deze zorgen ervoor dat cookies van derde partijen niet worden geaccepteerd, iets wat het resetten van jouw wachtwoord onmogelijk maakt.

Om dit op een veilige manier wel mogelijk te maken, volg dan deze link

Mocht je een ander probleem hebben bij het resetten van jouw wachtwoord, kun je ons het beste een berichtje sturen met daarbij de foutmelding die het formulier jou geeft.

Ik heb mijn e-mailadres ingevoerd bij 'Wachtwoord vergeten', maar ik heb (nog) geen e-mail ontvangen?

Bekijk eerst je spam/junk/ongewenste e-mail inbox. Het zou ook kunnen dat je postvak vol zit, waardoor de e-mail niet aankomt. Probeer dan eerst een aantal oude mails te verwijderen. Mocht je binnen een uur nog steeds geen mail ontvangen hebben, mail dan naar info@hettestpanel.nl

Mag ik meerdere accounts hebben bij hettestpanel.nl?

Elk persoon mag zich maar één keer bij hettestpanel.nl inschrijven. Panellidmaatschap is specifiek voor de persoon die zich registreert voor het lidmaatschap bij hettestpanel.nl. Het beheren van meerdere accounts is verboden en kan leiden tot ontzegging van het lidmaatschap waarbij het puntensaldo komt te vervallen.

Er is geen beperking in het aantal hettestpanel.nl leden per huishouden. Het is toegestaan dat elke persoon binnen een huishouden een hettestpanel.nl account bezit mits er wordt voldaan aan de algemene voorwaarden.

Mogen andere mensen binnen mijn huishouden lid worden?

Ja, dit mag. Er is geen beperking in het aantal hettestpanel.nl leden per huishouden. Het is toegestaan dat elke persoon binnen een huishouden een hettestpanel.nl account bezit mits er wordt voldaan aan de algemene voorwaarden.

Was zijn de voorwaarde om deel te nemen aan hettestpanel.nl?

Klik hier om de algemene voorwaarden van hettestpanel.nl te bekijken.

Hoe kan ik mezelf uitschrijven voor hettestpanel.nl?

Je kan jezelf erg gemakkelijk en op elk gewenst moment uitschrijven. Dit kan door op de gelijknamige link in onze uitnodigingen te klikken. Daarnaast kan je altijd contact met ons opnemen en kunnen wij je helpen met uitschrijven.

Wat krijg ik voor mijn deelname aan de onderzoeken?

In de uitnodigingen van onze onderzoeken staat vermeld wat voor vergoeding je ontvangt voor het afronden van het onderzoek. Zo kun je punten verdienen, kun je geselecteerd worden om gratis een product te testen (in speciale gevallen is het verplicht om het product na de gebruikstest weer naar ons terug te sturen) en/of kun je kans maken op het winnen van prijzen.

Wat kan ik met de punten die ik heb verdiend?

Je kan vanaf 1.000.000 punten jouw gespaarde punten uit laten betalen in geld. Voor elke 1.000.000 punten die je uit laat betalen, ontvang je €12,50 op je bankrekening. Uitbetalingen kunnen alleen aangevraagd worden in veelvouden van 1.000.000 punten. Het resterende saldo blijft in jouw account staan. Daarmee kan je doorsparen voor een volgende uitbetaling.

Wat is de waarde van mijn punten?

De punten die je bij hettestpanel.nl kunt verdienen, hebben de volgende waarde:

Saldo Bedrag
10.000 punten €0,13
15.000 punten €0,19
25.000 punten €0,32
50.000 punten €0,63
75.000 punten €0,94
100.000 punten €1,25
150.000 punten €1,88
200.000 punten €2,50
1.000.000 punten €12,50

Wanneer je minimaal 1.000.000 punten hebt gespaard, kan je een uitbetaling aanvragen.

Waar kan ik mijn saldo controleren?

Je kunt je saldo controleren door in te loggen op je hettestpanel.nl account en vervolgens naar “Onderzoeken” te gaan. Daarnaast staat je totaalsaldo aan de linkerkant van je accountpagina. Klik hier om direct naar je onderzoeken te gaan.

Moet ik het geld dat ik verdient heb bij hettestpanel.nl opgeven bij de Belastingdienst?

Verdien je saldo via de onderzoeken van hettestpanel.nl, dan heb je inkomsten uit “overig werk”. Dit kan gevolgen hebben voor de belasting die je moet betalen. De Belastingdienst maakt binnen overig werk onder andere onderscheid tussen “klussen voor familie of vrienden, tegen een vergoeding van de onkosten”. Deze inkomsten hoef je niet te vermelden in jouw aangifte. “Over inkomsten vanuit deelname aan online panels” doet de Belastingdienst geen eenduidige uitspraak.

Voor meer informatie hieromtrent, ga naar www.belastingdienst.nl , of neem contact op via de Belastingtelefoon (bel 0800-0543).

Hoe kan ik prijzen winnen?

hettestpanel.nl verloot iedereen maand prijzen. Als lid van hettestpanel.nl maak je iedere maand kans op deze prijzen. Hiervoor geldt: hoe vaker je meedoet met de onderzoeken van hettestpanel.nl, des te meer kans je maakt op het winnen van eens prijs.

Zijn er verplichtingen omtrent het winnen van een prijs?

Om de leden van hettestpanel.nl te laten zien dat we daadwerkelijk de prijzen weggeven, plaatsen we een foto van de prijswinnaars met de prijs op de website. We vragen dan ook de prijswinnaars een foto van zichzelf en de prijs te sturen zodra ze deze hebben ontvangen.

Wanneer ontvang ik de punten op mijn account?

Wanneer je een onderzoek hebt afgerond, worden de punten vrijwel meteen op je account bijgeschreven. Deze punten zijn dan ook direct zichtbaar op je account.

Het kan gebeuren dat de punten op een later moment op je account worden toegevoegd. Dit staat altijd vermeld in de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek. Zodra je het onderzoek hebt afgerond, verandert de status van het onderzoek naar “In afwachting”. Dit betekent dat de opdrachtgever van het onderzoek de antwoorden moet controleren op kwaliteit. Voldoen je antwoorden aan de kwaliteitseisen, dan worden de punten op je account bijgeschreven. Dit duurt doorgaans 3-4 weken.

In mijn accountoverzicht staat er een onderzoek op "in afwachting"?

Er zijn verschillende redenen waarom de punten niet op je account zijn bijschrijven. Zo kan het zijn dat je helaas niet tot de doelgroep behoorde of omdat er al voldoende respondenten voor dit onderzoek waren. Wanneer dit het geval is, worden je antwoorden niet gebruikt in de analyse en ontvangt hettestpanel.nl geen vergoeding van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen er geen punten op je account worden bijgeschreven.

Ik heb deelgenomen aan een onderzoek, maar ik zie geen punten?

Er zijn verschillende redenen waarom de punten niet op je account zijn bijschrijven. Zo kan het zijn dat je helaas niet tot de doelgroep behoorde (gescreend) of omdat er al voldoende respondenten voor dit onderzoek waren. Wanneer dit het geval is, worden je antwoorden niet gebruikt in de analyse en ontvangt hettestpanel.nl geen vergoeding van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen er geen punten op je account worden bijgeschreven.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Is het bovenstaande niet voor jou van toepassing en heb je in jouw ogen recht op de punten van het onderzoek? Lees dan de onderstaande vraag en antwoord om aanspraak te maken op de punten van het onderzoek.

Ik heb recht op de punten voor een onderzoek, maar ik heb deze niet gekregen. Hoe kan ik hier aanspraak op maken?

De meeste transacties worden correct gemeten en teruggekoppeld aan hettestpanel.nl, waarna de punten op het account worden bijgeschreven. Echter, er zijn helaas uitzonderingen waarbij dit fout gaat. Daarom biedt hettestpanel.nl je de mogelijkheid om deze punten alsnog te krijgen. We vragen je echter om goed alle vragen en informatie op deze pagina door te nemen, om je zo snel mogelijk hiermee te kunnen helpen.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Je kan enkel aanspraak maken op de punten van de onderzoeken die je binnen 30 dagen hebt ontvangen.

Wanneer kan ik een uitbetaling aanvragen?

Je kan vanaf 1.000.000 punten jouw gespaarde punten uit laten betalen in geld. Voor elke 1.000.000 punten die je uit laat betalen, ontvang je €12,50 op je bankrekening. Uitbetalingen kunnen alleen aangevraagd worden in veelvouden van 1.000.000 punten. Het resterende saldo blijft in jouw account staan. Daarmee kan je doorsparen voor een volgende uitbetaling.

Hoe moet ik een uitbetaling aanvragen?

Zodra je 1.000.000 punten hebt, kan je de uitbetaling aanvragen. Dit doe je door in te loggen op je hettestpanel.nl account en naar “Uitbetalingen” te gaan. Klik hier om direct naar je uitbetalingen te gaan.

Zodra je op deze pagina bent, die je jouw naam, IBAN nummer en de BIC code van de bank op te geven. Zorg ervoor dat het IBAN nummer zonder spaties ingevuld wordt. Klik vervolgens op verzenden om je aanvraag in te dienen. Je uitbetaling aanvraag wordt dan binnen 30 dagen verwerkt.

Wat is de BIC code van mijn bank?

Elke bank heeft een unieke code die ingevuld dient te worden om een uitbetaling bij hettestpanel.nl aan te vragen. Hieronder staan de BIC codes van de meest voorkomende banken in Nederland:

Bank BIC code
ABN Amro ABNANL2A
Aegon Bank AEGONL2U
ASN Bank ASNBNL21
Binck Bank BICKNL2A
BUNQ BUNQNL2A
ING INGBNL2A
KNAB KNABNL2H
MONEYOU MOYONL21
Rabobank RABONL2U
Regiobank RBRBNL21
SNS SNSBNL2A
Triodos Bank TRIONL2U

Hoe lang duurt het voordat ik de uitbetaling op mijn rekening heb staan?

De uitbetaling wordt binnen 30 dagen verwerkt. Vervolgens is het afhankelijk van je bank hoe snel het bedrag op je rekening staat.

Waar kan ik mijn account mijn IBAN opslaan?

Je kan het IBAN nummer niet opslaan op je account. Dit is niet mogelijk om de privacy omtrent je IBAN nummer te waarborgen. Het IBAN nummer dien je bij de aanvraag van de uitbetaling op te geven.

Het aanvragen van de uitbetaling werkt niet bij mij, wat kan ik doen?

Zorg er in eerste instantie voor dat je minstens 1.000.000 punten (€12,50) hebt voordat je de uitbetaling aanvraagt. Heb je voldoende punten maar lukt het aanvragen nog steeds niet, controleer dan of het IBAN nummer zonder spaties is ingevuld en de juiste BIC code van je bank is ingevuld.

Voldoe je aan de bovenstaande punten? Maak dan een screenshot van het moment dat je de foutmelding krijgt tijdens de betaling aanvraag en neem contact met ons op via het contactformulier. Er zal in eerste instantie gevraagd worden om de screenshot door te sturen, zodat we kunnen zien wat er bij het uitbetalen fout gaat.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Waarom ontvang ik geen uitnodigingen voor onderzoeken?

Er zijn meerdere redenen waarom je geen onderzoeken meer ontvangt. Dit kan komen doordat je niet tot de doelgroep van een specifiek onderzoek behoort of omdat je de uitnodigingen niet op de juiste manier ontvangt.

Het kan voorkomen dat je een geruime tijd geen uitnodigingen ontvangt voor onderzoeken. Dit komt doordat onderzoeksbureaus graag zo specifiek mogelijk leden wil uitnodigen voor hun onderzoeken. Aan de hand van de gegevens die wij van onze leden hebben, selecteren wij de leden die een uitnodiging ontvangen voor de deelname aan een onderzoek. Wanneer je niet binnen de selectiecriteria van het onderzoek valt, zal je helaas geen uitnodiging ontvangen.

Het kan ook gebeuren dat je wel wordt uitgenodigd, maar dat je de uitnodiging niet op de juiste manier ontvangt. Zo kunnen de uitnodigingen, afhankelijk van de mailservice die je gebruikt, in andere mappen dan je “Postvak In” terecht komen. Controleer daarom de “Ongewenste e-mail”, “Spam”, of “Verwijderde e-mails” mappen, wanneer je al een tijdje geen uitnodigingen hebt gehad.

Wanneer kan ik een uitbetaling aanvragen?

Je kan vanaf 1.000.000 punten jouw gespaarde punten uit laten betalen in geld. Voor elke 1.000.000 punten die je uit laat betalen, ontvang je €12,50 op je bankrekening. Uitbetalingen kunnen alleen aangevraagd worden in veelvouden van 1.000.000 punten. Het resterende saldo blijft in jouw account staan. Daarmee kan je doorsparen voor een volgende uitbetaling.

Hoeveel uitnodigingen ontvang ik van hettestpanel.nl?

Het aantal email dat je ontvangt is afhankelijk van een aantal zaken:

  • De adverteerder
  • De gegevens die hettestpanel.nl van jou heeft
  • De doelgroep die de adverteerder zoekt
Aan de hand van de gegevens die hettestpanel.nl van jou heeft, kunnen we je uitnodigen voor onderzoeken. Wanneer je tot de doelgroep behoort waarnaar de opdrachtgever voor een specifiek onderzoek op zoek is, zal je hiervoor een uitnodiging ontvangen.

Hoe komt het dat vrienden/vriendinnen meer uitnodigingen ontvangen dan ik?

Het feit dat jouw vrienden, familie en/of kennissen meer e-mail ontvangen dan jij, kan voortkomen uit het feit dat er een selectie is gemaakt op basis van interesses. Ook maken we gebruik van andere selectiecriteria voor de doelgroep bepaling en selectie. De demografische gegevens als leeftijd, geslacht en woonplaats zijn hier voorbeelden van. Het kan dus zo zijn dat jouw vrienden, familie en kennissen vaker binnen een doelgroep vallen dan jij.

De link in de e-mail werkt niet, wat kan ik doen?

Wanneer je een onderzoek niet kan openen door op de button in de uitnodiging te klikken, kopieer dan de link die onder de button staat en plak deze in je browser. Mocht de link nog steeds niet werken, maak dan een screenshot van het moment dat je niet verder kan en neem contact op met de Helpdesk.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Waarom zijn de afbeeldingen in de e-mail niet zichtbaar?

Wanneer je gebruik maakt van Microsoft Outlook is het inderdaad mogelijk dat de afbeeldingen niet standaard worden weergegeven. Om dit probleem op te lossen adviseren we je de oplossing die op de website van Microsoft staat op te volgen: link

Waarom is het saldo in de e-mail anders dan in mijn account?

Er zijn twee oorzaken waardoor je een ander saldo in de e-mail kan zien dat in je account, namelijk:

  • Je bent ingelogd onder een andere gebruiker, bijvoorbeeld als je jouw computer deelt met een ander hettestpanel.nl lid
  • Je hebt meerdere accounts
Controleer eerst of het account waarop je ingelogd bent, wel het account is waarvan je de e-mails ontvangt. Is het een account van een ander lid, log dan uit en log vervolgens in met je eigen gegevens. Het saldo zou nu overeen moeten komen.

Is dit nog steeds niet het geval, maak dan een screenshot van je de uitnodiging die je hebt ontvangen en van je account. Stuur de screenshot van de uitnodiging inclusief de link die in de uitnodiging staat op naar de Helpdesk, samen met het e-mailadres waarmee je hebt ingelogd op je account. De Helpdesk zal vervolgens controleren wat de reden is dat het saldo niet overeenkomt.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Is hettestpanel.nl geen SPAM?

Nee, dat is hettestpanel.nl niet. Door je aan te melden bij hettestpanel.nl, geef je toestemming aan het panel om je uitnodigingen te sturen voor online onderzoeken. Daarnaast werkt hettestpanel.nl met een dubbel opt-in systeem: je wordt op eigen initiatief lid én dit moet je vervolgens nogmaals bevestigen. Pas dan ben je een dubbel opt-in lid en zal hettestpanel.nl jou uitnodigingen versturen. Dit doet hettestpanel.nl om er zeker van te zijn dat je lid wilt worden en niet ongewenst door iemand anders bent opgegeven.

Een onderzoek werkt niet naar behoren en/of ik krijg een foutmelding. Wat kan ik doen?

Helaas kan het voorkomen dat een onderzoek niet naar behoren werkt of dat je een foutmelding krijgt. Wanneer dit het geval is, doe dan het volgende:

  • Maak dan een screenshot van de foutmelding
  • Bewaar de link die in de adressenbalk staat op het moment dat je de foutmelding krijgt
  • Bewaar de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek
Neem contact op met de Helpdesk en stuur, nadat je een reactie van de Helpdesk hebt gehad, de bovenstaande punten naar hen op. Op deze manier kan de Helpdesk snel achterhalen om welk onderzoek het gaat en wat het probleem is, zodat ze je ook snel verder kunnen helpen.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Ben ik verplicht om vragenlijsten in te vullen?

Nee, deelname aan hettestpanel.nl is geheel vrijblijvend. Je bent dus niet verplicht om deel te nemen aan de onderzoeken die je ontvangt. Heb je geen tijd voor een onderzoek of vind je een onderwerp niet leuk, dan kan je de uitnodiging van het onderzoek als niet verzonden beschouwen.

Wat betekenen de verschillende statussen die staan vermeld in mijn activiteitenoverzicht?

Er zijn verschillende statussen die toegekend kunnen worden aan een onderzoek in je activiteitenoverzicht. Deze statussen zijn:

  • Uitgenodigd: Je bent uitgenodigd voor een onderzoek maar je hebt nog niet geklikt op de link in de uitnodiging.
  • Geklikt: Je hebt op de link in een uitnodiging geklikt, maar je hebt het onderzoek (nog) niet volledig afgemaakt.
  • Afgerond: Je hebt het onderzoek volledig afgemaakt en je behoorde tot de doelgroep. Je hebt de punten inmiddels ontvangen.
  • In afwachting: Je hebt het onderzoek volledig afgemaakt en je behoorde tot de doelgroep. Op dit moment worden de antwoorden gecontroleerd op kwaliteit. Zodra je antwoorden voldoen aan de kwaliteitseisen, worden de punten op je account bijgeschreven en komt de status op afgerond te staan.
  • Gescreend: Je hebt de melding ontvangen dat je helaas niet tot de doelgroep behoort.
  • Buiten Quota: Helaas zijn er al voldoende respondenten voor dit onderzoek binnen de doelgroep waartoe jij behoort.

Waarom ontvang ik uitnodigingen voor onderzoeken waarbij ik uiteindelijk niet tot de doelgroep behoor?

Wanneer je wordt uitgenodigd voor een onderzoek, heeft hettestpanel.nl jou geselecteerd aan de hand van de selectiecriteria van onze opdrachtgever. Het kan gebeuren dat niet alle gegevens bij ons bekend zijn, waar de opdrachtgever wel naar op zoek is. Wanneer dit het geval is, moet dit uitgevraagd worden in het onderzoek. Wanneer je op basis van je antwoorden niet tot de doelgroep blijkt te behoren, zal je hier een melding van ontvangen. Helaas kan hettestpanel.nl hier weinig aan veranderen. Uiteraard streeft hettestpanel.nl ernaar om het aantal aangeboden vragenlijsten uit te breiden zodat er voor iedereen wat bij zit.

Waarom moet ik meerdere keren dezelfde gegevens invullen bij een onderzoek?

De antwoorden die je geeft zijn anoniem en kunnen dus niet voor een specifiek persoon in de vragenlijst opgeslagen worden. Hierdoor moet je bij elke nieuwe vragenlijst, deze gegevens opnieuw invullen.

Daarnaast kan het voorkomen dat er meerdere onderzoeken achter elkaar zitten. Wanneer je niet binnen de doelgroep van het ene onderzoek valt ga je automatisch naar het volgende onderzoek. Dit wordt gedaan zodat de kans groter is dat je een onderzoek kan invullen, maar zorgt er wel voor dat je deze gegevens meerdere malen moet invullen.

Ik heb deelgenomen aan een onderzoek maar ik zie geen punten. Hoe kan dit?

Er zijn verschillende redenen waarom de punten niet op je account zijn bijschrijven. Zo kan het zijn dat je helaas niet tot de doelgroep behoorde (gescreend) of omdat er al voldoende respondenten voor dit onderzoek waren (buiten quota). Wanneer dit het geval is, worden je antwoorden niet gebruikt in de analyse en ontvangt hettestpanel.nl geen vergoeding van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen er geen punten op je account worden bijgeschreven.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Is het bovenstaande niet voor jou van toepassing en heb je in jouw ogen recht op de punten van het onderzoek? Lees dan de onderstaande vraag en antwoord om aanspraak te maken op de punten van het onderzoek.

Ik heb recht op de punten voor een onderzoek maar ik heb deze niet gekregen. Hoe kan ik hier aanspraak op maken?

De meeste transactie worden correct gemeten en teruggekoppeld aan hettestpanel.nl, waarna de punten op het account worden bijgeschreven. Echter, er zijn helaas uitzonderingen waarbij dit fout gaat. Daarom biedt hettestpanel.nl je de mogelijkheid om deze punten alsnog te krijgen. We vragen je echter om goed alle vragen en informatie op deze pagina door te nemen, om je zo snel mogelijk hiermee te kunnen helpen.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Je kan enkel aanspraak maken op de punten van de onderzoeken die je binnen 30 dagen hebt ontvangen.

Mijn postcode word niet geaccepteerd in een onderzoek, hoe kan ik verder?

Het kan voorkomen dat de opdrachtgever gebruik maakt van een postcodebestand, om de ingevulde postcodes te controleren. Wanneer je bij deze vraag niet verder kan, zal je postcode niet in het postcodebestand van de opdrachtgever staan. Maak een screenshot van het moment dat je niet verder kan en stuur deze op naar de Helpdesk. Zij zullen vervolgens contact opnemen met de opdrachtgever, om ervoor te zorgen dat je postcode toegevoegd wordt.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Waarvoor worden de gegevens in mijn profiel gebruikt?

Bij inschrijving op hettestpanel.nl wordt gevraagd jouw (persoons)gegevens te verstrekken, zoals je naam, e-mailadres en/of adresgegevens. Deze gegevens worden door hettestpanel.nl gebruikt om je uit te nodigen voor onderzoek en het uitkeren van jouw saldo/gewonnen prijzen. In deze onderzoeken wordt gevraagd om jouw mening of ervaringen te delen over uiteenlopende onderwerpen.

Wil je meer informatie over hoe hettestpanel.nl omgaat met je gegevens, lees dan onze privacy verklaring.

Waarvoor worden de antwoorden die ik in een onderzoek geef gebruikt?

De antwoorden die je in de onderzoeken geeft worden door hettestpanel.nl en/of haar klanten gebruikt voor analysedoeleinden om producenten en/of diensten te verbeteren.

Is mijn privacy gewaarborgd?

De onderzoeksgegevens worden anoniem verwerkt. Daarnaast worden ze zodanig bewerkt dat ze niet tot op individueel niveau herleidbaar zijn. Ter bescherming van jouw persoonsgegevens hebben wij passende technische en organisatorische maatregelen getroffen. Hiermee worden jouw persoonsgegevens beveiligd tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze beveiligingsmaatregelen bestaan onder meer uit het gebruik van secure socket layer (SSL) / Transport layer security (TLS) encryptie en andere vormen van versleuteling.

Hoe kan ik me opgeven om producten te testen?

Als lid van Hettestpanel.nl kun je automatisch via e-mail oproepen ontvangen om jezelf op te geven voor het testen van een product. Dit kunnen verschillende soorten producten zijn, zoals voedingsmiddelen, verzorgingsproducten en consumentenelektronica.

Hoe word ik geselecteerd om een product te testen?

Wanneer je je opgeeft voor een testpanel en je behoort tot de doelgroep die het product gaat testen, dan bestaat de kans dat we jou selecteren om deel te nemen. Je ontvangt dan een e-mail als je bent geselecteerd voor een testpanel.

Hoe verloopt het testproces?

Wanneer je bent geselecteerd voor een testpanel, dan mag jij het product gratis testen in ruil voor jouw mening. Daarom ontvang je na de testperiode een e-mail met daarbij een vragenlijst waarmee je het product beoordeelt. Jouw mening telt! In speciale gevallen moet het product geretourneerd worden. We communiceren dit altijd duidelijk. Hettestpanel.nl behoud ten alle tijden het recht om het product terug te halen.

Kan ik de resultaten van een testpanel inzien?

De resultaten van een testpanel kun je teruglezen op onze site. Daarnaast is het ook mogelijk dat de resultaten worden gedeeld via andere (partner)websites, tijdschriften of via TV. Quotes, foto’s en filmpjes (met soms een vermelding van een voornaam en leeftijd) uit vragenlijsten kunnen worden gebruikt in de communicatie van de resultaten. Overige individuele gegevens worden nooit gepubliceerd. We vragen hiervoor in elke vragenlijst wel je toestemming.

Ik heb me aangemeld voor een testpanel, maar ik ben niet uitgenodigd om te testen. Waarom mag ik niet meedoen?

Hettestpanel.nl is erg blij met jouw aanmelding en het liefst zouden wij iedereen mee willen laten doen aan een testpanel. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Dit komt omdat er voor een testpanel ruimte is voor een vooraf vastgesteld aantal deelnemers, bijvoorbeeld 100, 250 of 500 testers. We doen erg ons best om zoveel mogelijk geïnteresseerden aan bod te laten komen en proberen het aantal testpanels en deelnemers per testpanel zo maximaal mogelijk te laten zijn. Zit jij er niet bij? We streven er altijd naar om je alsnog een leuke aanbieding te geven als dank voor jouw aanmelding. Sowieso kun je daarom deelnemen aan onze online vragenlijsten waar je direct Punten voor kunt sparen. Je ziet bij een uitnodiging hoe veel Punten je kunt verdienen, of dat je kans kunt maken op een prijs.

Hoe wordt een tester geselecteerd voor een testpanel?

Hettestpanel.nl stelt altijd een aantal vragen om erachter te komen of diegene die zich inschrijft voor een testpanel ook in de doelgroep valt die de adverteerder met deze specifieke actie wil bereiken. Het kan daarom voorkomen dat je op basis van bepaalde eigenschappen of antwoorden helaas niet kunt deelnemen aan een testpanel. Daarnaast kan het voorkomen dat we meer aanmeldingen hebben dan we producten hebben om te testen. Zodoende kunnen we je niet altijd selecteren.

Kan ik met een buitenlands woonadres ook deelnamen aan testpanels?

Helaas is het op dit moment niet standaard mogelijk deel te nemen aan de testpanels en winacties als je in het buitenland woont. Wanneer ook leden vanuit België tot de doelgroep behoren, of mogen meedoen aan de winactie, dan vermelden we dit in de oproep. Je kunt wel altijd meedoen aan onze online onderzoeken, waarmee je Punten spaart en/of kans kunt maken om een prijs te winnen.

Ik heb mij aangemeld voor een testpanel maar wil een wijziging maken in mijn antwoorden. Hoe doe ik dat?

Als de actie nog live staat kan je een mail sturen aan info@hettestpanel.nl.

Let op! Wanneer de aanmeldingsperiode voorbij is, kunnen wij jouw antwoorden nog wel wijzigen, echter is het selectieproces al afgerond en zijn wij bij het selecteren van deelnemers uitgegaan van wat je in eerste instantie hebt ingevuld.

Hoe kan ik mij uitschrijven van hettestpanel.nl?

Stuur ons een e-mail naar info@hettestpanel.nl. Dan regelen wij het voor jou!

Ik ben geselecteerd om deel te nemen aan een testpanel, maar heb het product nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Stuur een mail naar info@hettestpanel.nl en geef aan welk product je niet hebt ontvangen. Het zou kunnen dat er iets mis is gegaan met de bezorging. Uiteraard gaan we hier achteraan en hopen we dat we alsnog het product bij je kunnen laten bezorgen. Dit kunnen we echter niet garanderen, aangezien wij per testpanel een klein aantal reserveproducten hebben. Wanneer we geen product kunnen nasturen ben je uiteraard niet verplicht de vragenlijst met jouw bevindingen in te vullen.

Waarom heb ik de bevestigingsmail met activatielink (nog) niet ontvangen?

Bekijk eerst je spam/junk/ongewenste e-mail inbox. Het zou ook kunnen dat je postvak vol zit, waardoor de mail niet aankomt. Probeer zodoende eerst een aantal oude mails te verwijderen. Mocht je binnen een uur alsnog geen bevestigingsmail ontvangen hebben, mail dan naar info@hettestpanel.nl.

Staat je vraag hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar info@hettestpanel.nl.